הנחיות לבעלי חיות מחמד

הנחיות לבעלי חיות מחמד

פורסם בתאריך 31.3.2020

 

‏29/03/20

ד' ניסן תש"פ

הוצאת כלבים לטיול:

בעקבות התקנות לשעת חירום עקב נגיף הקורונה, אנו מרכזים את ההנחיות לבעלי חיות מחמד. חשוב לציין כי נכון להיום אין כל הוכחה כי חיות מחמד יכולות להפיץ את המחלה.

תושבים שלא נמצאים בבידוד – ניתן לצאת עם הכלב למשך זמן קצר ובקרבת הבית תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות כפי שמתעדכנות מעת לעת (שמירה על מרחק 2 מטר, מניעת התקהלות, מרחק של 100 מטר מהבית). יש להשתדל להימנע ממגע של הכלב עם כלבים אחרים.

תושבים הנמצאים בבידוד – יש להימנע באופן מוחלט ממגע עם חיות מחמד. בן בית אחר יטפל בבעל החיים. חל איסור מוחלט על תושב בבידוד לצאת מביתו עם הכלב.

 מבודדים או חולים הגרים בגפם – חל איסור מוחלט על יציאה מהבית. ניתן להסדיר את יציאת הכלב על ידי מוביל, דוג ווקר בתיאום. יש להשאיר את הכלב קשור ברצועה ומחסום לפיו ולקיחתו על ידי המוביל, דוג ווקר באופן מידי והחזרתו באותה דרך לבית המבודד. על מוביל הכלב להיות ממוגן באמצעות כפפות חד פעמיות ומסכה.

ככלל, על כל בעלי הכלבים להקפיד הקפדה יתרה על כללי ההיגיינה במגע עם הכלב, ובסביבת הכלב: שטיפת ידיים במים וסבון לפני ואחרי מגע עם הכלב, הימנעות מנישוק הכלב ושיתוף מזון וכן ניקוי וחיטוי כלי האוכל וסביבת הכלב.

מכיוון שההנחיות מחייבות שהות קצרה עם הכלב מחוץ לבית – מומלץ ליצור לכלב גירויים בבית: משחק עם כדור, עצמות שונות לכרסום, משחקים שונים וכמובן המון תשומת לב (הכלבים חשים בשינוי בהרגלים ובמתח).

יש להימנע מכניסה והתגודדות בגינות הכלבים.

יודגש כי פעולות הפיקוח והאכיפה  נמשכות וכן לכידת כלבים משוטטים. יש להקפיד על קשירת הכלב ברצועה בזמן הטיול ועל איסוף הצואה.

מומלץ ורצוי להוסיף תג שם, כיתוב על קולר הכלב וכל אמצעי זיהוי נוסף, חוץ מהשבב האלקטרוני של הכלב, על מנת לאתר במהירות את בעלי הכלב במקרה של בריחה או שוטטות.

 חיסוני כלבת:

בשלב זה חיסונים מתקיימים ע"י וטרינר האשכול בכלבייה האזורית בצפת (שעות הקבלה מופיעות באתר) ניתן לחסן גם במרפאות הפרטיות.

נדרש לשלם מראש את האגרות באתר השירות הווטרינרי של אשכול גליל מזרחי בכתובת vet.eastgalil.org.il .

בהתאם לפרסום אחרון של משרד החקלאות: חידוש רישיון להחזקת כלב – נכון להיום, תוקף רישיונות שמסתיימים לאחר ה 26.3.2020  מוארך באופן גורף ל  – 3 חודשים. 

האכלת חתולי רחוב:

ניתן לצאת ולהאכיל חתולי רחוב בשטח ציבורי ובקרבת הבית, כל עוד עומדים בהנחיות משרד הבריאות (שמירה על מרחק של 2 מטר, יציאה לפרק זמן קצר, מניעת התקהלות) בשעות שקטות.

אין צורך באישור כלשהו בהקשר הנ"ל.

אם האכלת החתולים מתבצעת במקום מרוחק, רצוי ומומלץ לתאם בין המאכילים את מקום ושעות האכלה.

בברכה ובתקווה לימים טובים יותר,

 

רועי דוידסון

מנהל השירות הווטרינרי האזורי

אשכול גליל מזרחי